Sunday 13 December 2009

CB 100 : Please help me.... !






Brothers and sisters ...
Yesterday, I got a motorcycle that is not used anymore by my uncle since 3 years ago. The bike was the Honda CB 100.
Rather than continue to be a playground for the my uncle’s ducks, I better fix it back so that qualifies as a real motorcycle.

Although just to go to the minimarket, or go to the office and college. At first I saw when walk this bike to my house is only a 100 cc motorcycle with rust all over his body and a flat tire, but what really happened to this bike after I got home and washed it is ...
In addition to the rust that resides in every corner, an oil crust, the pathetic chain, dirty carburetor, no longer feasible shockbreaker, a broken gear lever, and foot brake lever that has been separated from its holder, even a gas grip that can not be moved again.
I myself can not bear not to laugh for several minutes when I found the lizard nests located in two places, in the engine cylinder and also in the swing arm that has been porous.
My guess is, this engine is not 70% able to work longer, except when replacing it with spare parts that are still in accordance with the original characteristics of this bike.
I guess I'll just keep the original chassis and the original engine houses of this bike. But for others, should be replaced completely. So, I really need advice for reconditioning this bike again, especially for relatives who know a lot about Honda CB Series, or only make recommendations for the best & cheap shop in Depok and surrounding areas. Thank you very much.

 
Saudara-saudara...
Kemarin, saya mendapatkan sebuah sepeda motor yang sudah tidak dipakai lagi oleh paman saya semenjak 3 tahun yang lalu. Sepeda motor itu adalah Honda CB 100.
Daripada terus-menerus menjadi tempat mainan bagi bebek-bebek kepunyaan paman saya, lebih baik saya memperbaikinya kembali sehingga layak disebut sebagai sepeda motor. Walau hanya untuk pergi ke minimarket, maupun pergi ke kantor dan kuliah. Awalnya yang kulihat saat membawa motor ini berjalan kaki menuju rumahku hanyalah sebuah motor 100 cc dengan karat di sekujur tubuhnya dan ban yang kempes, namun yang sebenarnya terjadi pada motor ini setelah sampai di rumah dan kucuci adalah...
Selain karat yang bersemayam di setiap sudutnya, kerak-kerak oli, rantai yang mengenaskan, karburator yang kotor, shockbreaker yang sudah tidak layak lagi, tuas persneling yang patah, tuas rem kaki yang telah lepas dari dudukannya, bahkan grip gas yang sudah tidak bisa digerakkan lagi.
Saya sendiri tak tahan menahan tawa selama beberapa menit saat menemukan sarang cicak yang berada pada dua tempat, dalam silinder mesin dan juga dalam swing arm yang telah keropos.
Menurut dugaanku, mesin motor ini 70% sudah tidak dapat bekerja lagi, kecuali bila mengganti isinya dengan suku cadang yang masih sesuai dengan karakteristik asli sepeda motor ini.
Kurasa saya akan hanya mempertahankan sasis asli dan rumah mesin asli dari sepeda motor ini. Tapi untuk yang lainnya, harus diganti total. Dengan begitu saya sangat membutuhkan saran untuk merekondisi kembali sepeda motor ini, khususnya bagi saudara-saudara yang mengenal cb 100, atau hanya memberi rekomendasi bengkel terbaik namun murah untuk di daerah Depok dan sekitarnya. Terima kasih banyak.




1 comment:

  1. bro sering2 maen ke forum motor klasik http://classic-motorcycle.org

    ReplyDelete

Please use Name & URL option for easier comment...